המעסיקים נדרשים למלא אחר הוראות התיקון לחוק לא יאוחר מיום ב' בסיוון, התשפ"ב, 1 ביוני 2022, לגבי השנה שקדמה למועד הדיווח.
כידוע, ביום 25.08.2020, התקבל תיקון מס' 6 לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, תשנ"ו-1996, הקובע בין היתר כי מעסיק המעסיק יותר מ-518 עובדים, יאסוף נתונים ויערוך אחת לשנה דין וחשבון פנימי, בו יפורט השכר הממוצע של עובדות ועובדים, תוך פירוט פערי השכר הממוצע הקיימים בין גברים לנשים בכל פילוח עובדים במקום העבודה ודין וחשבון פומבי, אשר יכלול נתונים בדבר פערי השכר הממוצע של העובדים המועסקים אצלו בחלוקה לפי קבוצות, תוך התייחסות לפי מין.
המעסיקים נדרשים למלא אחר הוראות התיקון לחוק לא יאוחר מיום ב' בסיוון, התשפ"ב, 1 ביוני 2022, לגבי השנה שקדמה למועד הדיווח.
בכדי להקל על המעסיקים בקיום חובת הדיווח ולהנגיש למעסיקים את הוראות התיקון לחוק, כינסה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שולחן עגול בהשתתפות נציגים ממשרדים ממשלתיים, ארגוני נשים, אקדמיה, ארגוני מעסיקים וארגוני עובדים, על מנת לדון באי בהירויות העולות מהתיקון לחוק ולגבש הנחיות מפורטות למעסיקים ודוחות לדוגמא.
בחודש מרץ 2021, עתידות להתפרסם ההנחיות וכן דוחות לדוגמא (פנימי ופומבי).
עוד מאמרים
עדכוני פסיקה וחקיקה נובמבר 2024
לקוחות נכבדים, להלן עדכוני פסיקה וחקיקה מהחודש החולף. עב"ל 809-07-23 – מיכל דרור נ' המוסד לביטוח לאומי האם כל פגיעה שהתרחשה בעת נופש חברה תחשב כתאונת
דיני עבודה: עדכוני פסיקה וחקיקה – סיכום שנת 2024
עדכוני דיני עבודה, פסיקה וחקיקה – סיכום שנת 2024 שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בתחום דיני העבודה בישראל, הכוללים תיקוני חקיקה, פסקי דין חשובים ותקנות
בקרת שכר: הפתרון המושלם לניהול חכם, חיסכון והגדלת בארגונים
מבוא: חשיבות בקרת השכר בעולם הארגונים ניהול תקין של מערך השכר בארגון הוא מהתהליכים המורכבים והרגישים ביותר בניהול משאבי אנוש ופיננסים. בקרת שכר היא נתינת
ניהול קשרי לקוחות בארגונים
החשיבות של קשרי לקוחות בעולם העסקי המודרני ניהול קשרי לקוחות (CRM – Customer Relationship Management) הוא אחד מהתחומים החשובים ביותר בעידן העסקי המודרני. בעולם שבו
הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות
חובת הודעה מוקדמת מעסיקים המבקשים לפטר עובדים, וכן עובדים המעוניינים להתפטר מעבודתם, חייבים להודיע על כך בכתב ומראש ("הודעה מוקדמת"). בהודעה יש לציין את יום