ביטוח מנהלים הוא שם מסחרי ישראלי של תוכנית ביטוח חיים משולבת חיסכון, המהווה את אחת החלופות המוכרות על ידי משרד האוצר לחיסכון פנסיוני.
ביטוח מנהלים הוא שם מיתוגי בעיקרו, אשר מעניק יוקרה לתכנית חיסכון המיועדת למנהלים ועובדים שכירים כאחד.
בחודש ינואר 2017 נכנסה לתוקף הפעימה השנייה בהסכם הקיבוצי להגדלת הפקדות לביטוח פנסיוני . בהתאם להסכם עלו אחוזי ההפקדה בביטוחי המנהלים באופן הבא:
השינוי בהפרשות לביטוחי המנהלים:
- תגמולי העובד עלו באחוז אחד ועומדים כיום על 6%.
- תגמולי מעסיק עומדים על לפחות 6.5% ויש לרכוש בנוסף אובדן כושר עבודה.
- על המעסיק לרכוש לעובד אובדן כושר עבודה שיבטיח 75% משכרו.
רכיב | בעבר | כיום |
תגמולי עובד | 5% | 6% |
תגמולי מעסיק | 5% | לפחות 5% |
אובדן כושר עבודה |
| עד 2.5% |
פיצויים | 8.33% | 6% |
תשלום עבור אובדן כושר עבודה:
סעיף 3(2) בצו ההרחבה קובע כי:
"מוסכם ומובהר, כי תשלום המעסיק לתגמולים בקופת ביטוח / קופת גמל שאינה קרן פנסיה כמפורט בסעיף קטן זה, יכלול את תשלום המעסיק עבור רכישת כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה בשיעור הדרוש להבטחת 75% מהשכר הקובע של העובד, כאשר בכל מקרה , שיעור הפרשות המעסיק לחלק התגמולים לבדו לא יפחת מ- 5% מהשכר הקובע. עוד מובהר, כי ככל שיהיה צורך בהגדלת העלויות בשל הכיסוי בגין אובדן כושר עבודה (מעבר ל6.25% או 6.5% בהתאמה) מוסכם כי העלויות למעסיק בגין רכישת אובדן כושר עבודה כאמור, ביחד עם הפרשות המעסיק לדמי גמולים, לא יעלו בכל מקרה על 7.5% מהשכר הקובע."
- תשלום המעסיק לביטוח מנהלים או לקופת ביטוח שאיננה קרן פנסיה, יכלול תשלום עבור אובדן כושר עבודה בשיעור הדרוש להבטחת 75% מהשכר הקובע כאשר שיעור הפקדות לחלק התגמולים בכל מקרה, לא יפחת מ-5%
- אם לאחר ההפקדה ל א.כ.ע., תוותר יתרה, היא תופקד עבור רכיב התגמולים.
דוגמא:
אם עלות הביטוח בגין אובדן כושר עבודה להבטחת 75% מהשכר הקובע, היא בשיעור של 1% שיעור ההפקדה לתגמולים עבור העובד במקרה זה יעמוד על שיעור 5.5%.
במידה ומצבו הבריאותי של העובד השתנו, דבר אשר הצריך הגדלת עלויות הכיסוי הביטוחי שלו- על המעסיק לשאת בעלויות אלו- אולם סה"כ עלויות המעסיק לא יעלו על 75% משכרו של העובד.
עוד מאמרים
בקרת שכר לעובדי קבלן: אתגרים ופתרונות
עובדי קבלן מהווים חלק משמעותי בכוח העבודה במגזרים רבים, החל מתעשייה ועד שירותים. מודל העסקה זה מספק גמישות תפעולית למעסיקים אך מעלה אתגרים ייחודיים, במיוחד
השלכות משפטיות של טעויות שכר: למה חשוב לבצע בקרת שכר?
ניהול שכר הוא אחד המרכיבים המרכזיים בכל ארגון, אך הוא גם אחד התחומים המורכבים והרגישים ביותר. טעויות שכר, בין אם הן נובעות מתקלות טכניות, חוסר
שאלות & תשובות בנושאי רשות המסים
מבוא רשות המסים בישראל היא האחראית על גביית מסים במדינה וניהול מערכת המיסוי המורכבת. תפקידה של רשות המסים הוא גם גבייה הגנת ושקופה של מסים
רפורמת בעל עסק זעיר יוצאת לדרך
רפורמת "בעל עסק זעיר": הקלה של לעסקים קטנים רפורמת "בעל עסק זעיר" נועדה לפשט את תהליך הדיווח והשלום לעסקים קטנים בישראל, ולהפחית את הנטל הביירוקרטי
דגשים כלליים להעסקת עובדים זרים בישראל
כיצד מתחילים להעסיק עובד זר? כדי להעסיק עובד זר בישראל יש לקבל היתר מרשות האוכלוסין וההגירה. טפסים לקבלת היתר העסקה, וכן הנחיות בדבר הגשת הבקשה