מהות: | הוראת חוק: |
מטרת החוק (סע' 2 הגדרות) | להגביר ולייעל אכיפתם של דיני העבודה |
מיהו בודק שכר מוסמך (סע' 2 הגדרות) | מי שקיבל תעודת הכרה עפ"י חוק זה, לצורך עריכת בדיקות תקופתיות. |
"מזמין שירות" (סע' 2 הגדרות) | "מי שמקבל אצלו שירות מקבלן, במסגרת עסקו, משלח ידו או פעילותו הציבורית". |
"שירות" (תוספת ראשונה) | - שמירה וניקיון
- ניקיון
- הסעדה – אם השירות ניתן לעובדי מזמין השירות (למשל- עובדי קייטרינג בחדר אוכל של מפעל)
|
מי יוגדר כמזמין שירות: | ישות תוגדר כמזמין שירות- אם התקיימו בן אחד מאלה: - החוזה שנכרת בינו לבין ספק השירות (הקבלן) הוא "חוזה הפסד" כלומר: לא צוינו בו רכיבי השכר שספק השירות ישלם לעובדים, ולא עלות השכר, אין הצהרה של ספק השירות לגבי עלויות נוספות כולל רווח, העלות שכר המינימלית הכלולה בהסכם נמוכה משכר המינימום.
- אם החוזה אינו "חוזה הפסד"- השירות ניתן למזמין שירות במהלך תקופה של 6 חודשים לפחות, באופן קבוע ורציף, ע"י 4 עובדים לפחות, המועסקים ע"י קבלן 1 או מס' קבלנים.
|
פרק ב': עיצום כספי |
עיצום כספי (סעיף 3) | מעסיק או יחיד שהפר חובות שחלות עליו מכוח ההוראות הקבועות בתוספת השנייה לחוק זה יוטל עליו עיצום כספי: - בשל הפרה של חלק א' לתוספת השנייה- עיצום בסך 5,050 ₪ (ליחיד- 2,530 ₪)
- בשל הפרה של חלק ב' בתוספת השנייה- עיצום בסך 20,220 ₪ (ליחיד- 10,110 ₪)
- בשל הפרה של חלק ג' בתוספת השנייה- 35,380 ₪ (ליחיד- 17,690 ₪)
|
הפרה נמשכת (סעיף 4 (א)) | בהפרה נמשכת יווסף על העיצום הכספי: - החלק החמישים שלו- (1/50=תוספת של 2% לכל יום הפרה)
- לכל יום שבו נמשכת ההפרה.
|
הפרה חוזרת (סעיף 4(ב)) | - הפרה חוזרת = הפרה של הוראה המנויה בתוספת השנייה, בתוך שנתיים מההפרה הקודמת שעליה הוטל עיצום או הרשעה.
- בהפרה חוזרת יווסף על העיצום הכספי:
יוטל על המעסיק עיצום כספי כפול.
|
הודעה על כוונת חיוב כספי (סעיף 5) | - בטרם הטלת עיצום כספי- יש למסור למעסיק הודעה על כוונה להטיל עיצום כספי.
- בהודעה יש לציין את הדברים הבאים:
א. המעשה המהווה הפרה. ב. מועד ההפרה. ג. זכותו של המעסיק לטעון טענותיו. ד. שיעור התוספת על העיצום הכספי בהפרה נמשכת או חוזרת.
|
זכות הטיעון (סעיף 6) | מעסיק שנמסרה לו הודעה על כוונת חיוב, רשאי לטעון טענותיו בכתב בפני הממונה, בתוך 30 יום ממועד מסירת ההודעה. |
החלטת הממונה ודרישת תשלום (סעיף 7) | - מעסיק שטען טענותיו- יחליט הממונה לאחר בחינת הטענות אם להטיל עיצום כספי וכן רשאי להפחית את סכום העיצום הכספי (לפי סעיף 8)
- מעסיק שלא טען טענותיו תוך 30 יום- יראו בהודעה לכוונת חיוב (בתוך ה- 30 יום) כדרישת תשלום שנמסרה למעסיק.
- החליט הממונה להטיל עיצום כספי- ימסור למעסיק דרישת תשלום בו מצויין סכום העיצום הכספי ומועד התשלום.
- החליט הממונה לא להטיל עיצום כספי- יודיע על כך למעסיק.
|
הפחתת סכום העיצום (סעיף 8) | הכלל: הממונה לא רשאי להטיל עיצום כספי הנמוך מהסכומים הקבועים בחוק זה. (לפי סעיף 3) חריג: אלא רק באישור השר, בהסכמת שר המשפטים ועוד יהיה רשאי להפחית את סכומי העיצום, בשיעורים שיקבע. |
סכום מעודכן של העיצום הכספי (סעיף 9) | - במועד מסירת התשלום.
- אם הוגש ערר/ערעור- במועד ההחלטה בערר/בערעור.
- ב- 1 בינואר בכל שנה- יתעדכנו סכומי העיצום הכספי.
- לא שולם העיצום- יווסף עליו הפרשי הצמדה וריבית. (סעיף 10)
- גביית עיצום שלא שולם- לפי פק' המיסים (גבייה) (סעיף 11)
|
מועד לתשלום העיצום (סעיף 10) | בתוך 30 יום ממועד מסירת דרישת התשלום. |
שמירת אחריות פלילית (סעיף 13) | - תשלום עיצום כספי- לא גורע מהאחריות הפלילית של המעסיק בשל הפרת הוראות החוק.
- הוגש נגד מעסיק כ"א- במידה ושילם עיצום כספי בגין הפרה זו- ישיבו לו את הכספים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.
|
אחריות מנהל למניעת הפרות (סעיף 14) | - מנהל חייב לפקח ולנקוט את כל האמצעים הסבירים למניעת הפרה של הבוראות בתוספת השנייה.
- הפרה החברה הוראת חוק בתוספת השנייה- רשאי הממונה לשלוח למנהל התראה לפיה עליו לפקח להפסקת ההפרה תוך זמן נקוב.
- לא הופסקו ההפרות- רשאי הממונה להטיל עיצום כספי אישי על המנהל.
- שיעור העיצום- 50% מהעיצום הכספי הקבוע ליחיד (הקבוע בסעיף 3)
|
התראה מנהלית (סעיף 15) | - הממונה רשאי להמציא למעסיק (במקום הודעת על כוונת חיוב) התראה מנהלית להפסיק לבצע הפרה.
- בהתראה יש לפרט:
· מעשה ההפרה. · הימנעות מביצוע ההפרה. · ליידע על הזכות לביטול ההתראה. · משמעות המשך ההפרה. - בקשה לביטול ההתראה תוך 30 יום ממועד המסירה. מהטעמים הבאים:
· המעסיק לא ביצע את ההפרה. · המעשה המתואר לא מהווה הפרה. - תגובת הממונה לבקשת הביטול- תינתן בכתב בצירוף נימוקים (ביטול התראה/דחיית הבקשה)
- מעסיק שלא הפסיק את ההפרה בהתאם להתראה- ימסור לו הממונה דרישת תשלום בשל הפרה נמשכת. (2% מהקנס עבור כל יום) מעסיק ששב על ההפרה תוך שנתיים, ימסור לו הממונה הודעה על כוונת חיוב בשל הפרה חוזרת.
|
באילו נסיבות תינתן התראה מנהלית: שר התעשייה המסחר והתעסוקה התקין נוהל אשר מפרט באילו נסיבות תינתן התראה מנהלית | - הופרה הוראה חדשה (שטרם חלפה שנה מיום כניסתה לתוקף) שלא ניתנה בגין הפרה קודמת שלה התראה מנהלית.
- הופרה הוראה חדשה שנדרש לגביה תק' הסתגלות של ציבור המעסיקים. (שלא יפחת מ-3 חודשים)
- הופרה הוראה שהיועמ"ש קבע כי קיימת אפשרות של מחלקת בציבור המעסיקים לגביה בדבר פרשנות המשפטית ליישומה. תקבע תק' הטמעה שלא תפחת מ-3 חודשים.
- ההפרה שהופרה היא הפרה של הוראה, שבוצעה בין אם על עובד 1 או יותר שמתקיימים לגביה 2 תנאים מצטברים:
א. לא בוצעה הפרה זהה בתק' של 7 שנים שקדמו להפרה הזו. ב. אם במהלך ה- 24 חודשים שקדמו לביצוע ההפרה נתגלו פחות מ- 5 הפרות של ההוראות המפורטות בנספח א' (מאותו אשכול הקבוע בנוהל או בתוספת השנייה) לנוהל בעניין מתן התראה מנהלית אצל אותו מעסיק או פחות מ- 4 הפרות של הוראות אחרות.
|
באילו מקרים לא תינתן התראה מנהלית: | - במידה והוחלט להעמיד לדין את המעסיק בגין אותה הפרה.
- הוראות חוק ספציפיות, אשר מצוינות בנספח ב' לנוהל.
|
הטלת עיצום כספי על מזמין שירות (סעיף 16) | - מזמין שירות = מזמין שירותי קבלן.
- נמסרה לקבלן דרישת תשלום בשל הפרת חובה לפי התוספת השלישית, וחובה זו חלה גם על מזמין שירות- ישלח הממונה העתק דרישת התשלום למזמין השירות.
- על מזמין השירות לפעול בתום לב לביטול החוזה עם הקבלן או חילוט הערובה שנתן בתוך 30 יום ממועד המסירה- במידה ולא יפעל כך תימסר לו הודעה על כוונת חיוב.
|
פרסום בדבר הטלת עיצום כספי (סעיף 17) | הטיל הממונה עיצום כספי – יפרסם באתר האינטרנט של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה את הפרטים הבאים: - דבר הטלת העיצום.
- מהות ההפרה ונסיבותיה.
- סכום העיצום.
- אם הופחת- סיבות ההפחה.
- פרטים לגבי המפר.
- שמו של המפר (למעט יחיד)
אם הוגש ערעור/ערר יפורסם: - דבר הגשת הערעור/ערר.
- תוצאות.
|
ערר (סעיף 18) | - מעסיק או מזמין שירות רשאי להגיש ערר על החלטת הממונה.
- מועד- תוך 14 ימים מיום המסירה.
- הארכת התקופה- בעוד 14 ימים מטעמים מיוחדים שיירשמו.
|
חברי ועדת ערר (סעיף 19) | חברי ועדת ערר הינם: - יושב ראש-עו"ד בעל ותק של 5 שנים לפחות, שהוא עובד מדינה בעל ידע בדיני עבודה.
- נציג ארגון מעבידים.
- נציג ארגון העובדים.
- הועדה רשאית לדון בהרכב חסר- ובלבד שכל חבריה זומנו כדין ובדיון נכח לפחות יו"ר.
- ועדת הערר מחליטה בהתאם למסמכים בכתב שהוגשו לה, אולם רשאית לתת הזדמנות לטעון טענות בע"פ.
|
החלטת ועדת ערר (סעיף 20) | - רשאית לבטל דרישת תשלום.
- להפחית את סכום העיצום.
- לשנות את דרישת התשלום. (בלבד שניתן למעסיק הזדמנות להשמיע טענות לגבי השינוי)
- לדחות טענות המעסיק/מזמין השירות- ולהשאיר את דרישת התשלום על כנה.
|
ערעור על החלטת ועדת ערר (סעיף 21) | - מועד- ניתן להגיש ערעור על החלטת ועדת ערר, בתוך 45 ימים מיום שנמסרה לו ההחלטה.
- דיון בערעור יתקיים בביה"ד האזורי כביקורת שיפוטית על ועדת ערר. (שופט 1)
- פסק דין של ביה"ד האזורי ניתן לערעור ברשות מנשיא ביה"ד הארצי/סגנו/שופט ביה"ד שנתמנה כנשיא.
- ניתנה רשות ערעור- ידון ביה"ד הארצי בהרכב של 3 שופטים.
|
עיכוב תשלום עיצום כספי או החזרתו בשל ערר או ערעור (סעיף 22) | - אין בהגשת ערעור/ערר בעיכוב תשלום עיצום כספי.
- אלא אם כן, ביה"ד האזורי/הארצי הורו אחרת.
- התקבל ערעור/ערר והוחלט על ביטול העיצום- יוחזר התשלום בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.
|
סמכויות פיקוח (סעיף 23) | מפקח שמונה- יהיה מוסמך לפקח על ביצוע הוראה. |
הפרעה למפקח בעבודה (סעיף 24) | - דינו – מאסר 6 חודשים.
- מי שלא ממלא דרישת המפקח:
- א.דינו מאסר 6 חודשים
- ב.+ קנס כאמור סעיף 61(ג) לחוק העונשין (עד 1,400 ₪) לכל יום שבו נמשכת העבירה אחרי היום שקבע המפקח למילוי.
|
פרק ג': אחריות אזרחית של מזמין שירות |
אחריות אזרחית של מזמין שירות (סעיף 25) | החובה החלה על מעסיק שהוא קבלן תחול גם על מזמין השירות ("העסקה משולשת") וזאת בהתאם להוראות הקבועות בתוספת השלישית לחוק. בהתקיים כל התנאים הבאים: - השירות ניתן אצל מזמין השירות ע"י 4 עובדים לפחות.
- השירות ניתן באופן שוטף, במהלך תקופה של 6 חודשים לפחות.
- נמסרה הודעה למזמין השירות (ע"י העובד/מפקח עבודה/דרישת תשלום בשל הפרה- סע' 16) והחובה לא מולאה בידי הקבלן עד תום 30 יום.
|
נקיטת אמצעים סבירים ע"י מזמין השירות (סעיף 26) | - מזמין שירות חייב לנקוט אמצעים סבירים למניעת פגיעה בזכויות עובדים של הקבלן המועסקים אצלו.
ולשם כך עליו לקבוע דרך יעילה למסירת הודעה על פגיעה ולבירור המידע. - לא קבע דרך למסירת הודעה- תחול עליו אחריות אזרחית כלפי העובד של הקבלן למרות שלא קיבל הודעה על ההפרה (כקבוע בסעיף25).
|
הגנות ע"י מזמין השירות (סעיף 27) | להלן מספר הגנות טובות למזמין השירות כנגד האחריות האזרחית: - ההפרה תוקנה במלואה.
- מזמין השירות הסתמך בתום לב על בדיקות תקופתיות שנערכו בידי בודק שכר מוסמך.
- עם גילוי ההפרה עשה כל שביכולתו לתיקון ההפרה בידי הקבלן, ואם ההפרה לא תוקנה בזמן ביטל את החוזה בינו לבין הקבלן.
- מזמין השירות הסתמך בתום לב על בדיקות תקופתיות שנערכו בידי בודק שכר מוסמך, בסמוך לפני מועד ההפרה.
|
תנאים בחוזה בין קבלן למזמין שירות (סעיף 28) | בהתקיים אחד מהתנאים הבאים, יחול על מזמין השירות אחריות אזרחית כלפי עובד קבלן המועסק אצלו , אף אם לא מתקיימים התנאים לגבי השירות הקבועים בסעיף 25 (א) (1) ו- (2) (מס' עובדים מעל 4 + שירות ניתן לפחות 6 חודשים) - לא פורטו בחוזה ההתקשרות רכיבי השכר ועלות שכר מינימלית שישלם הקבלן לעובדים.
- לא פורט הצהרת הקבלן על עלויות נוספות כולל רווח.
- לא פורט התחייבות מזמין השירות לתשלום סכום שלא יפחת משכר מינימום ועלויות נוספות.
- עלות שכר מינימום פחותה מערך שעת העבודה.
|
סמכות שיפוטית (סעיף 29) | לביה"ד האזורי יש סמכות לדון בתובענות שבין עובד– מזמין שירות-קבלן. |
מועד הולדת עילת תביעה כנגד מזמין השירות (סעיף 30) | לעניין נושא התיישנות- המועד שבו קמה עילת התביעה הינו היום שבו הקבלן הפר את חובתו. |
פרק ד': אחריות פלילית של מזמין שירות |
אחריות פלילית של מזמין שירות לעניין תנאי החוזה שכרת עם הקבלן (סעיף 31) | - כרת מזמין שירות חוזה עם קבלן שמתקיימים בו: (א) בחוזה לא פורטו תנאי השכר של העובד (ב) שכר מינימום פחות מהחוק = דינו קנס עד 14,400 ₪ לכל עובד שהועסק עפ"י חוזה זה. (לפי סעיף 61(א)(1) לחוק העונשין.
[** נעברה עבירה כאמור חזקה שהמנהל הפר חובתו- ועליו להוכיח כי עשה כל שניתן למנוע ההפרה. ] - קנס אישי של מנהל תאגיד שלא עשה כל מה שניתן למנוע עבירה- דינו קנס של עד 14,400 ₪ (לפי סעיף 61(א)(1) לחוק העונשין.
|
אחריות פלילית של מזמין שירות למניעת עבירות (סעיף 33) | מזמין שירות חייב לפקח ולעשות כל שניתן למנוע עבירה ע"י הקבלן. המפר חובתו דינו הקנס הקבוע לצד כל עבירה: - אי מסירת תלוש שכר במועד/מסירת תלוש ללא כל הפרטים הנדרשים
ניכוי סכומים מהשכר בניגוד לחוק (סעיף 25ב לחוק הגנת השכר) – דינו- קנס עד 226,000 ₪ (סעיף 61(א)(4) לחוק העונשין. - העסקת נער בניגוד לשעות העבודה המקובלות בחוק (עד 8 שעות ביום ועד 40 שעות בשבוע), העסקת נער ביום מנוחה, העסקת נער ללא מתן הפסקה, העסקת נער במשמרת לילה (סעיף 33א(2) לחוק עבודת נוער.
– דינו- קנס של עד 29,200 ₪ (סעיף 61(א)(2) לחוק העונשין. - אי מתן חופשה כחוק, אי תשלום תמורת חופשה או פדיון חופשה במועד. (סעיף 28(א) לחוק חופשה שנתית.
– דינו- קנס של עד 14,400 ₪ (סעיף 61(א)(1) לחוק העונשין) - אי תשלום שכר מינימום (סעיף 14 לחוק שכר מינימום).
– דינו- קנס של עד 226,000 ₪. - העסקה בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה (סעיף 26(א) לחוק שעות עבודה ומנוחה)
– דינו- קנס של עד 14,400 ₪ (סעיף 61(א)(1) לחוק העונשין)
|
חזקה הניתנת לסתירה על ידי מזמין השירות (סעיף 33(ב)) | מעברה עבירה לפי הסעיפים 1-5 שפורטו לעיל, חזקה כי מזמין השירות הפר את חובתו לפקח על הקבלן, אלא אם הוכיח אחד מאלה: - עשה כל שניתן למלא חובתו.
- הסתמך בתום לב על בדיקות תקופתיות ע"י בודק שכר מוסמך שבוצעו בסמוך למועד ההפרה.
- מעשה העבירה תוקן במלואו.
- מזמין השירות ביטל את החוזה בינו לבין הקבלן בשל ההפרה.
** הוראות סעיף זה יחולו רק אם מפקח העבודה מסר למזמין השירות הודעה על הפרות ע"י הקבלן (לפי סעיף 25(א)(3)(ב) |
פרק ה': אחריות עובד ברשות ציבורית |
אחריות עובד ברשות ציבורית (סעיף 34) | - עובד אחראי – מנהל רשות ציבורית.
- רשות ציבורית – משרד ממשלתי או סניף שאינה תאגיד.
|
הפרת חובת פיקוח (סעיף 35) | הופרה הוראת חיקוק הקבועה בתוספת השנייה ע"י רשות ציבורית- רשאי הממונה לשלוח לעובד למנהל הרשות ("עובד אחראי") התראה לפיה עליו לפקח ולנקוט אמצעים להפסקת ההפרה בהתאם לזמן הנקוב בהתראה. |
אחריות מנהל רשות ציבורית (סעיף 35(ב)) | לא ננקטו אמצעים לתיקון ההפרה הקבועה בהתראה- חזקה היא כי מנהל הרשות הפר את חובתו- אלא אם כן הוכיח כי עשה כל שניתן לעשות למלא חובתו. – דינו- קנס של עד 29,200 ₪ (לפי סעיף 611(א)(2) לחוק העונשין. |
הפרת חובת פיקוח על עובדי קבלן (סעיף 36) | הופרה הוראת חיקוק שבתוספת השלישית ע"י קבלן הנותן שירות לרשות ציבורית- רשאי הממונה לשלוח למנהל הרשות האחראי התראה לפיה עליו לפעול לתיקון ההפרה/ לפעול בתום לב לביטול החוזה עם הקבלן/ חילוט הערבות של הקבלן. |
אי תיקון ההפרה בידי הקבלן (סעיף 36(ב)) | לא תוקנה ההפרה ע"י הקבלן או הרשות לא פעלה לביטול החוזה או חילוט הערבות- חזקה שמנהל הרשות האחראי הפר חובתו- אלא אם כן הוכיח כי עשה כל שביכולתו למלא חובתו. – דינו- קנס של עד 14,400 ₪. |
אחריות אישית של מנהל הרשות האחראי (סעיף37) | - מנהל הרשות האחראי חייב לפקח ולעשות כל שניתן למניעת הפרה.
– המפר דינו- קנס של עד 14,400 ₪ (סעיף 61(א)(1) לחוק העונשין.נעברה עבירה - נעברה עבירה לפי סעיף 31(ב)- חתימה על הסכם לא חוקי שכר העובד פחות ממינימום או בהצעה לא פורטו מרכיבי השכר– חזקה כי מנהל הרשות האחראי הפר חובתו.
– ודינו- קנס של עד 14,400 ₪ (סעיף 61(א)(1) לחוק שכר מינימום.
|
כתב אישום נגד מנהל רשות ציבורית (סעיף 38) | יהיה ניתן להגיש באישור היועץ המשפטי לממשלה. |
עבירת משמעת (סעיף 39) | עבירה לפי פרק זה תחשב גם כעבירת משמעת לפי חוק שירות המדינה. |
|
תעודת הכרה (סעיף 40) | אדם יהיה זכאי לתעודת הכרה לצורך עריכת בדיקות תקופתיות לעניין התאמת תנאי העבודה של עובדים למשפט העבודה- אם התקיימו כל התנאים הבאים: - הוא בעל מקצוע או תואר אקדמי המתאים לצורך הכרה בו כבודק שכר מוסמך. (מקצוע שאושר ע"י ועדת העבודה והרווחה)
- לא הורשע בעבירה פלילית או משמעת.
|
ביטול, הגבלה של תעודת הכרה (סעיף 43) | השר רשאי להורות על ביטולה של תעודת הכרה, לאחר שנתן לבודק שכר הזדמנות לטעון טענותיו, בהתקיים אחד מאלה: - התעודה ניתנה על יסוד מידע שגוי או כוזב.
- חדל להתקיים אחד מהתנאים למתן התעודה הקבועים בסעיף 40 (בעל מקצוע/לא הורשע)
- בודק השכר גילה חוסר אחריות או רשלנות במילוי תפקידו או פעל בניגוד עניינים.
|
ניגוד עניינים (סעיף 44) | - בודק שכר לא יפעל בניגוד עניינים.
- לא יהיה עובד של קבלן או של מזמין שירות שהוא עורך לגביו בדיקות תקופתיות. (או עובד של בעל זיקה לאחד מהם)
- לא יהיה נושא משרה בחברת קבלן או מזמין שירות.
|
פרק ז': הוראות כלליות |
יחסי עובד מעביד (סעיף 46) | אין יחסי עובד מעביד בין מזמין שירות לבין עובד של הקבלן המועסק אצלו. |
איסור התניה (סעיף 49) | - עובד של קבלן לא יכול לוותר בחוזה על זכותו כלפי מזמין שירות- כל הוראה חורגת אין לה תוקף משפטי.
- איסור שיפוי בגין עיצום כספי שהוטל על אחר- כל הוראה לשיפוי או תשלום בטלה.
- איסור ביטוח אדם מפני עיצום כספי שיוטל עליו- התקשרות בחוזה לביטוח כאמור בטלה.
|
תוספת שנייה תוספת שנייה – חלק א' |
רשימת הוראות חוק- בשל הפרה של חלק א' לתוספת השנייה- עיצום בסך 5,050 ₪ (ליחיד- 2,530 ₪) | - ניהול פנקס חופשה (סע' 26 לחוק חופשה שנתית)
- ניהול פנקס שעות עבודה ( סע' 25 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- איסור העסקת נער ללא בדיקה רפואית או אישור רפואי (סע' 11,11א,12 לחוק עבודת נוער)
- אי שמירת אישור רפואי של נער או העתקו (סע' 16א(ב) לחוק עבודת נוער)
- איסור קבלת נער לעבודה בלא הדרכה בבחירת מקצוע (לפי סע' 18 לחוק עבודת נוער)
- העסקת נער ללא שמירת העתק ת"ז (סע' 27ח(ב) לחוק עבודת נוער)
- ניהול פנקס נערים עובדים (סע' 31 לחוק עבודת נוער)
- קבלת היתר עבור הזמנת הודעה או פרסומת שבה אמור לעבוד ילד (סע' 33ד(ב) לחוק עבודת נוער)
- קביעת תקנון בדבר הטרדה מינית (מעסי' מעל 25 עובדים) (סע' 7(ב) לחוק מניעת הטרדה מינית.)
- הצגת מודעה על עיקרי זכויות חוק שכר מינימום (סע' 6ב לחוק שכר מינימום)
- איסור דרישת פרופיל צבאי ( סע' 2א(א) לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה).
- איסור פרסום מודעה בדבר הצעת עבודה או שליחה/ הפניה להכשרה מקצועית שיש בה משום הפליה (סע' 8 לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה)
- איסור דרישת מידע גנטי או ביצוע בדיקה גנטית מעובד (סע' 29 לחוק מידע גנטי)
- מתן הפסקות לעובד (סע' 20 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- מתן הפסקה לשם שימוש בחדר שירותים (סע' 20א לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- מתן הפסקה לנער לשם שימוש בחדר שירותים (סע' 22א לחוק עבודת נוער)
- מתן הפסקה בין ימי עבודה (של 8 שעות לפחות) (סע' 21 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- איסור העסקת עובד במשמרות בעבודה לילה רצופה (שבוע כן שבוע לא) (סע' 22 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- איסור העסקת עובדת מהחודש החמישי להריונה בשעות נוספות ובמנוחה שבועית – ללא אישור רפואי וללא הסכמתה. (סע' 10(א),(ב) לחוק עבודת נשים)
- איסור העסקת עובדת שילדה במשך 4 חודשים שלאחר תקופת הלידה בעבודת לילה/ מנוחה שבועית ללא הסכמתה (סע' 10(ג) לחוק עבודת נשים)
|
תוספת שנייה – חלק ב' |
רשימת הוראות חוק- בשל הפרה של חלק ב' בתוספת השנייה- עיצום בסך 20,220 ₪ (ליחיד- 10,110 ₪) | - מתן חופשה שנתית (פרק 2 לחוק חופשה שנתית)
- תשלום דמי חופשה (סע' 10,11 לחוק חופשה שנתית)
- תשלום פדיון חופשה (סע' 13 לחוק חופשה שנתית)
- איסור העסקה בש"נ/ מנוחה שבועית ללא היתר (פרק 4 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- תשלום גמול ש"נ (סע' 16 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- תשלום גמול עבודה ביום מנוחה (סע' 17 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- איסור העסקת צעיר או מי שמלאו לו 18, שחל עליו חוק לימוד חובה בשעות הלימודים (סע' 2(ב1) לחוק עבודת נוער)
- איסור העסקת ילד שטרם מלאו לו 15 שנים בהופעה או בצילומים ללא היתר (סע' 4 לחוק עבודת נוער)
- מתן הפסקות לנער (סע' 22 לחוק עבודת נוער)
- איסור העסקת נער הלומד לימודי ערב (סע' 23(א) לחוק הנוער)
- איסור ניכוי שעות היעדרות ללימודי ערב משכרו של נער (סע' 23(ב) לחוק עבודת נוער)
- העסקת צעיר לאחר השעה 23:00 בלי להחזירו לביתו בסיום העבודה (סע' 24א לחוק עבודת נוער )
- איסור העסקת נער בעבודת לילה (סע' 25 לחוק עבודת נער)
- מתן אישור בכתב בדבר תחילה וסיום יחסי עובד מעביד (סע' 8 לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות)
- מסירת הודעה על תנאי עבודה או שינוי בתנאים (סע' 1-3 לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות)
- מסירת תלוש שכר (סע' 24 לחוק הגנת השכר)
- איסור ניכוי סכומים משכרו של העובד (סע' 25 לחוק הגנת השכר)
- איסור העסקת עובדת בתק' לידה (סע' 8 לחוק עבודת נשים)
- איסור חיוב עובד של קבלן בתשלום כלשהו החל על מזמין השירות (סע' 12 לחוק העסקת עובדים ע"י קבלני כוח אדם)
|
תוספת שנייה – חלק ג' |
רשימת הוראות חוק- בשל הפרה של חלק ג' בתוספת השנייה- 35,380 ₪ (ליחיד- 17,690 ₪) | - איסור העסקה בש"נ שאינה מותרת או בלא היתר (סע' 6 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- איסור העסקה במנוחה שבועית בלא היתר (סע' 9 לחוק שעות עבודה ומנוחה)
- איסור העסקת נער מתחת לגיל המותר (מתחת ל- 15) (סע' 2,2א,7 לחוק עבודת נער)
- איסור העסקת נער מעבר לשעות העבודה (סע' 20 לחוק עבודת נער)
- איסור העסקת נער ביום מנוחה (סע' 21 לחוק עבודת נער)
- איסור העסקת נער בלילה הלא היתר (סע' 24 לחוק עבודת נוער)
- העברת סכומים שנוכו (סע' 25א לחוק הגנת השכר– תוך 30 יום)
- איסור הלנת שכר (סע' 25ב(ב1)(1) לחוק הגנת השכר)
- תשלום שכר מינימום (חוק שכר מינימום)
- איסור פיטורי עובד המשרת במילואים בלא היתר (סע' 41א(ב) לחוק חיילים משוחררים)
- תשלומים מכוח צווי הרחבה בעניין פנסיה.
|