תפריט מכללת ידע

דף הבית » דיני עבודה » ניהול שכר » בקרת הוצאות שכר

מאמרים חדשים
מאמרים – עודכנו לאחרונה

תשלום פיצויי פיטורים

עובד שפוטר מעבודתו זכאי, בתנאים מסוימים, לפיצויי פיטורים ובנסיבות מסוימות זכאי לפיצויי פיטורים גם עובד

קרא עוד »
קטגוריות
ארכיון
נובמבר 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

בקרת הוצאות שכר

בקרת הוצאות שכר

הוצאות שכר עבור עסק הן אחת ההוצאות המשמעותיות ולכן, הוזלה של הוצאות השכר משמעותה עלייה משמעותית ברווחיות.

הוצאות השכר אינן מגולמות רק בסכום הנטו לשעה עבור העסקתו של העובד אלא בגורמים רבים נוספים כמו ימי מחלה, קרנות ועוד, אשר מנפחים את הוצאות כל עובד בצורה משמעותית.

בקרת הוצאות שכר על ידי מומחה שכר יכולה לחולל שינוי דרמטי והקטנה משמעותית בהוצאות החברה.

הוצאות שכר – ממה הן מורכבות?

איסור קבלת תשלום ממועמדים לעבודה
בקרת הוצאות שכר

הוצאות השכר הן סך כל ההוצאות אשר מתבטאות בהפרשה של המעסיק לטובת העובד, בין אם באופן ישיר במשכורת ובין אם דרך הפרשות שכר לגמל, הפרשות לקרן השתלמות, הוצאות רכב, הפרשות לפיצויים ועוד.

מה עלול לנפח את הוצאות השכר?

זה נכון ששכר הבסיס שמוסכם בין העובד למעסיק הוא נתון קבוע, אלא שהוצאות שכר הן דבר דינמי, ותלוי בגורמים אשר יכולים להשתנות במשך חוזה ההעסקה.

התנהלות העובד בעסק היא עוד נדבך אשר יכול להשפיע באופן עקיף על הוצאות השכר ומשקף את המנטליות של העסק ואופן ניהולו.

בקרה על התנהלות זו יכולה לאפשר איתור וסגירת חורים אשר מעלים את הוצאות העסק על השכר.

דיווחי שעות מוטעים

דיווחים מוטעים, מוגזמים או לא נכונים של שעות יכולים לגרום לצבירה משמעותית של שעות מדווחות שלא היו בפועל.

כאשר שוכרים מומחה לבקרת הוצאות שכר, אחד מתפקידיו הוא לוודא שהשעות המדווחות על ידי העובדים הם אכן השעות שהם היו במקום העבודה.

שעות נוספות

בכל עסק קיימת האפשרות שבנוסף לשעות העבודה המקובלות העובד יתבקש להשאר כדי לעמוד בלוחות זמנים.

אלא ששעות נוספות עלולות לנפח את הוצאות השכר. ניתן לייעל את השימוש בשעות נוספות על ידי ניתוח מגמות, זיהוי הצורך, ניתוח כמות השעות והאם נלקחו החלטות אשר מועילות לעסק, בדיקה האם דווחו השעות הנוספות באופן נאמן למציאות, ומה ניתן לעשות כדי לצמצם את מספר השעות הנוספות בעתיד.

עוד מאמרים

מעסיקים

ניהול קשרי לקוחות בארגונים

החשיבות של קשרי לקוחות בעולם העסקי המודרני ניהול קשרי לקוחות (CRM – Customer Relationship Management) הוא אחד מהתחומים החשובים ביותר בעידן העסקי המודרני. בעולם שבו

קרא עוד »

    תוכן עניינים